Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
 

22 | 07 | 2019

Matematyczno - Przyrodniczy Czar Par

 

"Temu, kto nie zna matematyki, trudno jest spostrzec głębokie piękno przyrody." R. Feynman

Matematyka to rodzaj narzędzia, które pomaga zrozumieć nam świat wokół nas oraz tłumaczy prawa natury. Matematyka jest obecna w naturze, jak i w środowisku stworzonym przez człowieka. Człowiek użył praw natury do tworzenia swojego otoczenia. Dlatego też matematyka jest obecna w sztuce, nauce, technice. Ludzki umysł jest z natury matematyczny i każde dziecko ma potencjał, żeby go rozwinąć. Przez umysł matematyczny rozumiemy zdolność do logicznego i dokładnego myślenia, jak i zdolność do spostrzegania zależności między różnymi rzeczami, klasyfikowania oraz szacowania.

Aby rozwijac umysł matematyczny w naszej szkole nauczyciele zespołu matematyczno – przyrodniczego postanowili zorganizować turniej wiedzy i umiejętności dotyczący nauk ścisłych pn. „Matematyczno – Przyrodniczy Czar par”, który miał miejsce 2 czerwca 2014 r. Konkurs adresowany był do gimnazjalistów na wszystkich poziomach. Zadania skonstruowano tak, aby odpowiadały wiedzy i umiejętności reprezentantom poszczególnych oddziałów. Każdą  klasę reprezentowała para uczniów.

·         Klasa 1a: Magdalena Zalewska i Kamila Kadłubowska

·         Klasa 1b: Kinga Jastrzębska i paulina Chmal

·         Klasa 2a: Gabriela Początek i Dominik Zawiła

·         Klasa 2b: Michał Bider i Maciej Kuliński

·         Klasa 3a: Adam Janklowski i Katarzyna Lum

·         Klasa 3b: Aneta Markowska i Patrycja Zalewska

Na początku pani Dyrektor Bożena Lorent uroczyście rozpoczęła konkurs. Jednocześnie przypomniała, że pierwszy tego typu turniej międzyklasowy w naszej szkole miał miejsce w 2002 roku. Następnie uczniowie losowali numery poszczególnych stanowisk. Każde stanowisko opisane byłem przedmiotem, którego dotyczyło zadanie, na przykład: biologia (do rozwiązania krzyżówka biologiczna ,geografia, chemia (krzyżówka chemiczna, fizyka (eksperymentalne wyznaczenie gęstości ciała i wyszukanie jego nazwy w tablicach fizycznych), informatyka (gra logiczna), logika (gra z serii Smarta games IQ TWIST). Każde z zadań miało ograniczenie czasowe i uczniowie rozwiązywali je co najwyżej 10 minut. Jeżeli udało im się wykonać zadanie przed czasem mogli skorzystać e słodkiego poczęstunku i napojów chłodzących. Po  wykonaniu tych sześciu zadań reprezentanci klas przystąpili do gier miedzyklasowych z dziedziny matematyki. Uczniowie klas pierwszych grali w „wojnę ułamków”, uczniowie klas drugich wcielili się w „uczniów Pitagorasa” i obliczali nieznane długości boków trójkąta prostokątnego, a uczniowie klas trzecich musieli wykazać się wiedzą na temat własności graniastosłupów w grze „PRAWDA – NIEPRAWDA”.

Po zaciętej dwugodzinnej rywalizacji udało się wyłonić zwycięzców, czyli parę uczniów, a ściślej mówiąc uczennic, które zdobyły największą ilość punktów. Były to przedstawicielki klasy 1a: Kamila Kadłubowska i Magdalena Zalewska. Drugie miejsce zajęli uczniowie klasy 2a: Gabrysia Początek i Dominik Zawiła, a trzecie miejsce uczennice klasy 1b: Kinga Jastrzębska i Paulina Chmal. Wszyscy uczniowie biorący udział w turnieju:  „Matematyczno – Przyrodniczym Czarze Par”, otrzymali dyplomy oraz nagrody ufundowane przez Wydawnictwo GWO (ołówki, linijki, ekierki i kątomierze z logo wydawnictwa), a także łamigłówkę „Mosty”. Ponadto zwyciężczynie otrzymały breloczki do kluczy ufundowane przez panią Ilów.

Wszystkim uczestnikom gratulujemy!

tekst i foto: Wioletta Perkowska

 

 

obejrzyj więcej fotografii

Konkurs pn. "Matematyka w kadrze"

Matematyczny Konkurs Fotograficzny "Symetria w kadrze"

 

Miłośnikom matematyki i fotografii proponujemy udział w konkursie polegającym na złapaniu matematyki w kadrze aparatu.

Jednym z ciekawszych pojęć matematyki, a  łatwym do zauważenia w otaczającym nas świecie, jest SYMETRIA omawiana na lekcjach matematyki w gimnazjum. Z pewnością wielu z Was udało się spostrzec obiekty przedstawiające symetrię środkową lub osiową. Wystarczy wziąć aparat, wykonać piękne ujęcie i przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. .

 

Konkurs jest prowadzony poprzez stronę internetową szkoły zs_olszanka.wodip.opole.pl/j,  na której fotografie będą publikowane. Warunkiem udziału w konkursie jest opis uzasadniający tytułową "symetrię w kadrze". W konkursie mogą brać udział wszyscy uczniowie gimnazjum i szkoły podstawowej w Olszance.

Liga zadaniowa w gimnazjum

Wszystkich miłośników "królowej nauk" zapraszamy do udziału w długoterminowym konkursie matematycznym - LIGA ZADANIOWA.

Co zrobić by, wziąć udział w konkursie?

Na początku każdego miesiąca na stronie internetowej PZSP w Olszance zostanie opublikowana lista zadań dla poszczególnych klas gimnazjalnych. Czas na rozwiązanie każdej listy zadań wynosi miesiąc. Rozwiązania dowolnej ilości zadań z listy uczestnicy Ligi Zadaniowej przekazują do szkolnego opiekuna konkursu – pani W. Perkowskiej. Uczeń przedstawia rozwiązania zadań z pełnym komentarzem, na kartkach formatu A4.  Każda kartka musi być podpisana: imię i nazwisko, klasa. Każdy uczeń, który przedstawi przynajmniej jedno rozwiązanie, staje się uczestnikiem konkursu.

Czas trwania konkursu:

Od 4 listopada 2013 r. – do 31 maja 2014 r.

Nagrody:

Za prawidłowe rozwiązania każdego zadania uczestnik Ligii otrzyma punkty, które zostaną zsumowane w czerwcu 2014 r. i w ten sposób zostanie wyłowiony Mistrz Matematyki Gimnazjum w Olszance. Ponadto w każdym miesiącu trwania konkursu uczestnik może otrzymać bardzo dobrą lub celującą ocenę cząstkową z przedmiotu matematyka.

Zachęcamy do udziału w zawodach o tytuł MISTRZA MATEMATYKI GIMNAZJUM W OLSZANCE!

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Regulamin konkursu

2. Lista zadań dla uczniów klasy I PG

3. Lista zadań dla uczniów klasy II PG

4. Lista zadań dla uczniów klasy III PG

 

Olimpiada

 

Część testowa zawodów pierwszego stopnia IX Olimpiady Matematycznej Gimnazjalistów odbędzie się w dniu 3 października 2013 r. (czwartek)
punktualnie o godzinie 9:00.

Wszystkich zainteresowanych uczniów zapraszamy do udziału w konkursie.
Czy warto? Oceń sam - zapoznaj się ze szczegółami konkursu na stronie www.omg.edu.pl.
Ochotnicy proszeni sa o zgłaszanie sie do pani Wioletty Perkowskiej.

Olimpiada Matematyczna Gimnazjalistów (OMG) to ogólnopolskie zawody matematyczne, o wysokim standardzie merytorycznym, skierowane do uczniów gimnazjum. Poprzez zmagania z zadaniami konkursowymi, uczestnicy OMG zyskują solidne podstawy merytoryczne do udziału w Olimpiadzie Matematycznej na poziomie ponadgimnazjalnym - jedynym konkursem matematycznym dającym uprawnienia przy rekrutacji na niemal wszystkie uczelnie wyższe w Polsce. Przywileje te - ustalane przez senaty poszczególnych szkół wyższych - dotyczą wielu kierunków, nawet tych, nie związanych bezpośrednio z matematyką. Również finalistom i laureatom OMG przysługują uprawnienienia przy rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej oraz przy egzaminie gimnazjalnym.

o OMG może przystąpić każdy gimnazjalista oraz uczeń szkoły podstawowej. Zawody są trójstopniowe.

Zawody pierwszego stopnia składają się z dwóch niezależnych części: korespondencyjnej i testowej.

  • Część korespondencyjna polega na samodzielnym rozwiązaniu ogłoszonych zadań konkursowych oraz przekazaniu swoich rozwiązań na ręce szkolnego koordynatora, który przesyła prace do właściwego Komitetu Okręgowego OMG. Rozwiązanie każdego zadania punktowane jest w skali 0, 2, 5 lub 6 punktów, przy czym ocenie podlega przedstawiony tok rozumowania.
  • Część testowa odbywa się w szkole uczestnika w terminie ogłoszonym przez Komitet Główny OMG. Podczas 75-minutowego sprawdzianu w warunkach kontrolowanej samodzielności, uczestnik odpowiada na 15 pytań testowych. Każde pytanie testowe składa się z trzech niezależnych stwierdzeń, z których część jest prawdziwa, a część fałszywa (mogą być także wszystkie prawdziwe lub wszystkie fałszywe). Zadaniem uczestnika jest rozstrzygnięcie, które z tych trzech stwierdzeń są prawdziwe. Jeśli uczeń poda poprawne odpowiedzi we wszystkich trzech przypadkach, otrzymuje 1 punkt. Podanie poprawnych odpowiedzi w dwóch przypadkach premiowane jest 1/2 punktu. W pozostałych przypadkach uczeń nie otrzymuje punktów. Brak odpowiedzi lub podanie odpowiedzi nieczytelnej są równoznaczne z podaniem odpowiedzi błędnej.

Wynikiem uzyskanym w zawodach pierwszego stopnia jest suma punktów obu części: korespondencyjnej i testowej. Nie jest konieczny udział w obu częściach. Uczeń, który nie weźmie udziału w danej części otrzymuje z niej 0 punktów i zależnie od wyniku drugiej części oraz wyników innych uczestników może zostać zakwalifikowany do zawodów drugiego stopnia.

Zawody drugiego i trzeciego stopnia odbywają się w terminie i miejscu ogłoszonym przez Komitet Główny OMG. Podczas 3 godzin (180 minut) uczestnicy rozwiązują 5 zadań otwartych w warunkach kontrolowanej samodzielności. Rozwiązanie każdego zadania punktowane jest w skali 0, 2, 5 lub 6 punktów, przy czym ocenie podlega przedstawiony tok rozumowania.

W oparciu o wyniki zawodów trzeciego stopnia Komitet Główny OMG ustala listę laureatów, a także kwalifikuje na tygodniowe Obozy Naukowe OMG oraz Czesko-Polsko-Słowackie Zawody Matematyczne Juniorów.

Więcej informacji znajduje się w dziale „Częste pytania” oraz w regulaminie Olimpiady.

E-szkoła
Projekty
ABSOLWENCI
BIP PZSP W OLSZANCE
Nasze sukcesy
Odwiedziny

Odwiedza nas 32 gości oraz 0 użytkowników.

Ostatnio dodane
Statystyka odwiedzin
1294232
dziś
wczoraj
w tym tyg.
w zesz. tyg.
do tej pory
520
1653
2173
1285134
1294232